Gratis frakt over kr 1000

Våre betingelser

Registrering

For å handle i Speider-Sports nettbutikk må du registrere deg som kunde. Dette kan gjøres under min side eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge, leveranser til Svalbard og Jan Mayen må behandles manuelt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år.

Adresseendring

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig. Ved ønske om trykk/broderi huk av for trykk/broderi, og Speider-Sports selgere kontakter deg.

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.

Vi tar forbehold om feil på priser og beholdning.

Betaling

Kredittkort

Kjøp i Speider-Sports nettbutikk betales med kredittkort (Visa eller Mastercard) eller faktura. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartnere som Nets blir denne sikkerheten ivaretatt. Nets er en av Nordens ledende tilrettelegger av betalingsløsninger for nettbutikker. Ved et kjøp i Speider-Sports nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendes blir kontoen belastet.

Collector Faktura/Delbetaling til privatpersoner

I samarbeid med Collector Credit AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. En fakturaavgift på 29 kroner tilkommer. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturen kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling tilkommer en rente på 19,2 prosent per år. Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt

Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Tilbakebetaling

Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et til gode beløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver vi din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collector.no eller ring 22 42 17 71.

Du kan også besøke oss på www.collector.se.

Faktura til speidergrupper

Ønsker speidergrupper faktura fra Speider-Sport, så kan dette avtales individuelt. Da tilkommer det et fakturagebyr på kr 25,- pr ordre, samme fraktbetingelser som øvrig. Ta kontakt med oss på ordre@speider-sport.no.

Rabattkoder

Rabattkoder kan ikke kombineres. En kan kun benytte en rabattkode pr handel. Rabattkoden må legges inn i handlekurven, og kan ikke legges til i etterkant. Betaler du med rabattkupong eller gavekort må du betale frakt samme vilkår som ellers, dersom ordren er på under kr 1 000,-. Er ordren på over kr 1 000,- sendes pakken fraktfritt i Norge. Les mer om frakt og levering her. Fakturagebyr kommer også utenom rabattkoden/gavekortet, om du velger å benytte deg av dette betalingsalternativet. Dersom du ønsker mer informasjon om denne prosessen, ta kontakt med oss på ordre@speider-sport.no.

Frakt/levering

Alle ordre over kr 1 000,- sendes fraktfritt med rimeligst transportalternativ i Norge. For pakker som sendes utenfor Norge kommer det Posten sine fraktsatser uansett. For ordre under kr 1000,- vil det tilkomme frakt ifølge Posten sine priser. Her kan du velge mellom brev eller pakkepost. Normalt vil ordren bli plukket i løpet av 24 timer etter at bestillingen er registrert hos oss, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. I spesielt travle perioder kan det ta noe lengre tid før varene blir plukket.

Ønsker dere trykk/broderi på plaggene vil leveringstiden bli noe lengre.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Speider-Sport blir sendt med rimeligst transportalternativ om ikke annen fraktmåte er valgt. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Speider-Sport eller transportør har mye trafikk. Det er ditt lokale terminal som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Speider-Sport forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan eventuelt kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling. Har du bestilt varer for over kr 1 000,-, og det i mellomtiden har blitt utsolgt for en eller flere varer, vil du likevel få fraktfri levering. 

Angrerett

Du er pliktig å gi melding til oss innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd).

Angrerettskjema finner du her.

Uavhentede pakker

Transportør sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angretten.

Bytting/retur

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, så sender du varene inn til oss. Vi sender deg ny vare fraktfritt tilbake. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet.

Heving av kjøp

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet inkl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss. Har du handlet på faktura og velger å heve hele kjøpet, så kan du se bort i fra tilsendte faktura. Dette forutsetter at du har sendt varene inn til oss. Bedriftskunder og speidergrupper kan bytte varer så sant det ikke er trykk/broderi på plaggene.

Garanti og reklamasjon

I Speider-Sport er det viktigste at kunden er fornøyd. Derfor garanterer Speider-Sport for plagget ditt i to år. Andre artikler som forventes å vare lenger gies det 5 års garanti.

Garanti

Ved fabrikasjonsfeil eller svakheter på sømmer, taping eller glidelåser og lignende, har Speider-Sport en 2 års garanti. Andre produkter som har lang levetid gies det 5 års garanti. Det gjelder alle produkter fra Speider-Sport, uavhengig av hvem som er leverandør. Speider-Sport reparerer ikke plaggene, men gir kunden et nytt plagg. Reklamasjonsproduktet gis til Fretex. Garantien dekker ikke vanlig slitasje eller bruksfeil.

Reklamasjon

Hvis reklamasjonen gjelder plagg eller produkt kjøpt gjennom vår nettbutikk www.speider-sport.no så dekker vi frakten. Ta da kontakt med oss for å motta en returseddel. Så snart plagget er kommet i retur til oss, så vil vår reklamasjonsavdeling behandle saken og sende deg nytt produkt i retur. Vår garanti på 2 år gjelder fabrikasjonsfeil eller -svakheter på sømmer, taping eller glidelåser og lignende. Speider-Sport reparerer ikke plaggene, men gir kunden et nytt plagg, mens reklamasjonsproduktet gis til Fretex. Garantien dekker ikke vanlig slitasje eller bruksfeil.

Dersom ikke Speider-Sport har tilsvarende produkt som kunden reklamerer på kan kunden velge seg et annet produkt til tilsvarende pris. Kunden må da gi beskjed til returavdelingen om det tilsvarende produktet innen en uke. Dersom ikke kunden har henvendt seg til oss innen en uke, blir varene kreditert. I disse tilfellene fyller kunden ut dette skjemaet.

Alle plagg som leveres inn eller sendes i retur til oss må være vasket.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven

For mer tips og råd kan man benytte seg av linkene nedenfor:

www.forbrukerombudet.no 

www.forbrukerportalen.no

www.lovdata.no 

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

Speider-Sport AS
Roald Amundsensvei 199B
1658 Torp  

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer. 

Copyright

Innhold på Speider-Sport sine nettsider er Speider-Sport sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Speider-Sport.

Force Majeure 

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser Speider-Sport fra ansvaret for forpliktelser som Speider-Sport ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Speider-Sport sin kontroll.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. 

Produktvurderinger

For at vi skal kunne gjøre våre produkter enda bedre er vi avhengige av at våre kunder gir oss tilbakemeldinger på hva som er bra og hva vi kan gjøre bedre.

I den forbindelse oppfordrer vi alle kunder til å legge inn produktvurderinger på produktene de kjøper. Du må være innlogget som kunde hos oss når du skriver produktvurderingen. Dette for å understreke hvor viktig slike vurderinger er for oss. Du kan være med på å forme kommende kolleksjoner med dine tilbakemeldinger!